Preguntes per a José Maria Company, Director de màrqueting de Caixa Popular - Revista Cresol

Vaya al Contenido

Menu Principal:

Sumari > ANÀLISIS LES COMUNICACIONS SOCIALS
 
PREGUNTES PER AL SENYOR JOSÉ MARIA COMPANY, DIRECTOR DEL DEPARTAMENT DE NEGOCI I MÀRQUETING DE CAIXA POPULAR

 
- D. José Maria, ens va agradar la seua presentació en la jornada organitzada per la Fundació Étnor en Bancaixa, el dia 25 d'abril, sobre «Ètica i màrqueting». ¿Per què és important el màrqueting en la realitat quotidiana de la seua empresa?
  És important perquè analitza la gestió comercial de la cooperativa, marca estratègies, i ens manté en contacte constantment amb el mercat. A més ens ajuda a comunicar els nostres valors, i la nostra forma d'actuar amb els clients.
 
- Es pot dir que, en general, el màrqueting està revolucionant la manera de comunicar de les empreses. ¿Què és el que es planteja cada dia un professional com vosté?
  El que està canviant són els canals de comunicació amb els clients i l'enfocament dels missatges, deixant de vendre producte i venent més valors i comportaments de l'entitat.
 
- ¿Què és el que necessita el client que acudix a la seua empresa?
  Necessita que siguem capaços de cobrir les seues necessitats financeres, que l'assessorem, l'acompanyem en els seus negocis. Es vol sentir atés i que tinguem una relació de proximitat.
 
- Vosté va insistir en la seua comunicació en termes com rerefons solidari, codi ètic, bona relació, orgull de pertinença, aprendre a escoltar... ¿Per què és esta estratègia de comunicació i de màrqueting la que pot ser eficaç hui per a renovar les estructures heretades?
  Perquè és el que ens diferencia de la resta d'entitats. Hem de comportar-nos com una entitat humana, ser capaços d'escoltar i de tenir empatia amb els clients.
 
- L'Església ha sigut sempre una institució tremendament innovadora en matèria de comunicació: la impremta va ser impulsada pel catolicisme; el màrqueting directe, el van inventar els apòstols amb les cartes; les catedrals medievals són centres d'experiència de marca. I Jesucrist, a través de les paràboles, va ser un gran comunicador. Hui s'ha perdut força... Les parròquies, en general, estan inactives. Li pregunte com a expert en comunicació: ¿què podem fer?
  Adaptar-se a la societat actual, modernitzar-se, conéixer quines són les seues necessitats, que els preocupa als jóvens i a la societat civil i estar al seu costat.
 
- Hi ha un màrqueting que és pervers i negatiu. Diu el papa Francesc: «No faces proselitisme, per favor. Cerca maneres per a obrir camins perquè el Senyor puga parlar, perquè el Senyor puga cridar. No faces campanya electoral ni campanyes de tipus comercial perquè l'anomenat de Déu no entra en les pautes del màrqueting. És una altra cosa». Breument, comente'ns esta idea...
  Crec que es resumix molt clarament en el que vaig explicar en la meua exposició. Cal actuar, però sempre ha d'haver-hi una coherència entre el que es diu i el que es fa.
Copyright © 2018 Revista Cresol - Creado por SocialOpen
Regreso al contenido | Regreso al menu principal